kontakt: minkoloni@ymail.com

fredag 3 juli 2009

Invigning av nya utedasset idag!

Slagsmål med gubben om vad som skall behållas och vad som skall slängas. Till exempel tycker jag inte att det är särskilt vackert med en spade och ett par gamla tofflor i ett träd... Det gör gubben... Då kontrade jag med att säga "då hänger väl jag upp dina gamla kallingar i takkronan"
Slutdiskuterat ;-P
Jag kan inte koppla av eftersom jag bara ser en massa jobb framför mig medans han tror att en trädgård sköter sig själv.
Efter att vi haft kolonin i mindre än en vecka är Jordgubbslandet plötsligt försvunnet bland ogräset...

Men vi har i alla fall köpt en toalett! Jag är så glad! Förut fanns där bara ett utedass med en hink och det var INTE särskilt trevligt...
Speciellt inte för mig som har bacillskräck..
Det finns ju en offentlig toalett tre gångar ner men om det är akut så är det väldigt långt att gå....

Men nu!
Nu har jag min egen toalett, en fantastisk uppfinning som inte sitter fast någonstans, den är helt och hållet mobil! :-D Den är som en riktig toalett med eget inbyggt avlopp, man vet inte hur mycket en toalett betyder för en förrän man behöver en....


Den här lilla sötnosen rymmer 20 liter skit och gick på 599 spänn på Jula. Den är en billigare variant av storebror Portapotti på Hornbach som rymmer hälften så mycket men kostar dubbelt så mycket, klart man tar den billigaste! Jag menar, det är en toalett... en Portabel Toalett...
Samma som med toalettpappret, jag kan inte begripa hur man kan betala dubbelt så mycket för torka-skit-papper med små fjärilar och blommor och rosa och grönt och gult och blått som skall användas till den bakre regionen och efter mindre än en minut slängas i toaletten... Personligen klarar jag inte av att slänga sönderblekt nytillverkat miljövidrigt papper som skall användas en gång rakt ner i avloppet.
Men smaken är ju som baken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar