kontakt: minkoloni@ymail.com

tisdag 30 juni 2009

Planering...

Nu under sommaren tänkte jag titta efter vad som växer och var det växer och sen göra en liten rabbat där jag sparar alla årets växter. Nästa år får jag se vilka jag vill behålla och var jag ska placera de för det finns en massa andra jag vill plantera, främst Penséer, TeddySolrosor och Gladiolus i mängder!
Jag har fått en del kommentarer om att Penséer kan man minsann inte plantera nu för det är vårblommor, någon som vet om de verkligen bara trivs på våren?
Rosenvial ska jag ha massor av :-) Den var så vacker!
Idag ska jag sätta upp mitt lilla plastväxthus och så lite fröer som jag hoppas börjar blomma innan säsongen är slut. Jag vet bara inte var jag ska placera växthuset, jag trodde att det skulle stå i full sol men det ska tydligen skyddas från solen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar