kontakt: minkoloni@ymail.com

måndag 29 juni 2009

Dagen D

Idag fick vi äntligen nycklarna till Kolonin!
Jag är sååå glad!
Trädgården såg lite annorlunda ut jämfört med för en månad sen när vi var där sist. Allt hade växt upp så hela trädgården såg ut som en djungel. Jag vill riva allt och anlägga blomsterrabatter och en stor gräsmatta men gubben vill ha kvar det som det är.
Vi får väl se om han orkar sköta den ;-)
Det som stör mig mest är att allt är grönt, grönt grönt, ILLGRÖNT! finns inte minsta lilla spår av färg i trädgården. Så idag efter jobbet åkte jag iväg till coop och hittade till min stora lycka 75% rabatt på mängder av gladioluslökar, hoppas bara det inte är försent att plantera de.
Årstiderna har ju blivit förskjutna så det borde ju gå och en hel del av de har redan små skott :-)

Här kommer bilder -men det syns inte riktigt att det är en övervuxen djungel


Hosta / Funkia


Miljoner och åter miljoner taklökar och murgröna


Jag undrar vad detta är, verkar vara antingen bambu eller prydnadsgräs


Här har vi en rolig bild, i det döda trädet har placerats ett styck spade och ett par tofflor samt givetvis taklökar :-)


Lavendeln ska jag flytta och göra en liten allé av och ormbunkarna ska till kyrkogården


Här växer en liten dunge Pioner men eftersom jag är innerligt trött på Pioner så ryker de till hösten


Här slipper man vattna :-)




De här stora runda bollarna gillade jag, riktigt härliga att dra igenom med händerna, man blir som barn på nytt :-)


De här bladen, hoppas jag är Liljekonvalj


Ska bli spännande att se vad det blir för blommor på denna växt


Gissa om jag blev glad när jag såg detta! Ett stoort Trollhasselträd! Här ska minsann huggas och färgas pinnar!




Så vacker! Den liknar en Orkidé!


Och sist men inte minst, det lilla Jordgubbslandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar